Algemeen Veelgestelde Vragen

Dit is geen enkel probleem mits uw kassa de geselecteerde betaalautomaat ondersteund dit kunt u zelf navragen bij uw kassa leverancier of u kunt contact met ons opnemen.

Pinbuddy ondersteunt alle betaalterminals die op onze website vermeld staan. staat die van u hier tussen dan kunnen wij uw terminal activeren. dit kunt u ook zelf doen door de pinautomaat te selecteren en vervolgens de optie koppelen.

indien u wenst uw betaalautomaat in te leveren voor een nieuwe of weg te doen kunt u contact opnemen met ons om de mogelijkheden te bespreken. Zolang de terminal op onze website vermeld staat is dit in principe gewoon mogelijk.

Iedereen met een huur contract van Pinbuddy mag na 1 jaar hun contract wijzigen en hun huidige terminal afkopen.

U kunt een wijziging doorgeven door een email te sturen naar administratie@pinbuddy.nl geef hier duidelijk aan wat de wijziging is en van welke onderneming u bent. LET OP!
alleen de eigenaar kan wijzigingen doorvoeren.

U kunt contact opnemen met onze collega's u krijgt in dit geval namelijk een aangepaste offerte voor uw extra terminal.

Dit verschilt per situatie maar gebruikelijk is dit de eerstvolgende werkdag dus Maandag op Dinsdag,

Dinsdag op Woensdag,
Woensdag op Donderdag, Donderdag op Vrijdag, en Vrijdag, Zaterdag, Zondag op Maandag.

Zodra u twee of meer betalingsterminals nodig heeft kunnen wij een aangepaste offerte voor u maken. Neem hiervoor contact op per mail of telefoon en onze medewerkers zullen u voorzien van een gepaste offerte.

De betaalautomaten die verzonden worden zullen de zelfde werkdag op de post worden gedaan. de betaalautomaten die geïnstalleerd dienen te worden op locatie worden per planning ingedeeld hiervan ontvangt u per mail een datum en tijdstip van dit zal bijna altijd in de zelfde week vallen als uw bestelling.

Dit is geheel afhankelijk van de betaalterminal die u selecteert als u geen internet heeft of het niet haalbaar is om een internetkabel te trekken naar de locatie waar uw pinapparaat dient te staan kunt u een betaalterminal selecteren die voorzien is van Wifi mits er internet aanwezig is maar geen bekabeling of u kunt kiezen voor een model met een simkaart voor deze terminals hoeft er geheel geen internet aanwezig te zijn ze werken namelijk op een speciale simkaart.

Verifone Veelgestelde Vragen

Neem contact op met de klantenservice voor storingen en/of problemen: +31 (0)85 822 6563 / support@pinbuddy.nl

Openingstijden kantoortijden:
- Maandag t/m vrijdag 09.00 – 17.00 uur

Ondervindt de betaalautomaat problemen bij het lezen van kaarten, dan voer je een Acquirer parametersessie uit om opnieuw de parameters op te halen.

  1. Druk op de paarse menuknop om het menu te openen.
  2. Kies MANAGER MENU
  3. Voer het manager wachtwoord in (standaard ingesteld op 99999) en bevestig met <OK>.
  4. Kies FUNCTIES > C-TAP > CONTACT AQUIRER.
  5. Kies de gewenste transactieverwerker.
  6. Wacht tot de parametersessie is voltooid.
  7. Druk op 'X'.
  8. Wacht terwijl de sleutels worden geladen.
  9. Het laden van de sleutels is voltooid en de automaat keert terug naar het beginscherm.

Een Contact TMS is een communicatiesessie en versiecontrole. De pinautomaat haalt de parameters (gegevens uit de automaat) op die zijn gewijzigd. Als er een hogere softwareversie beschikbaar is, wordt deze gedownload.

Volg onderstaande handelingen voor het uitvoeren van een contact TMS:

  • Kies Menu (als je een Android automaat hebt, vind je het menu in de Service app)
  • Kies Manager Menu
  • Voer het Manager wachtwoord 99999 in en druk op OK
  • Kies Functies
  • Kies Terminal
  • Kies Contact TMS

    Heb je een Android automaat (CCV Compact A77, CCV Smart A80-P400 of een CCV Mobile A920), volg dan onderstaande stappen:

  • Open de Service app
  • Klik op Menu
  • Selecteer Manager Menu
  • Voer je wachtwoord in (dit is standaard 99999) en klik OK
  • Druk op Functies
  • Kies Terminal
  • Kies Contact TMS
  • Wacht tot de communicatie voltooid is. Er komt VOLTOOID in beeld te staan. Je gaat door naar het rapport (het kan even duren voordat het rapport verschijnt).
  • Klik op OK.
  • Heb je een CCV Smart A80-P400 of een CCV Mobile A920 dan kan je het rapport printen, klik dan op PRINT. Ga verder met stap 11.
  • Sluit het scherm af door op de O in het navigatiescherm te klikken.
  • Je bent terug in het hoofdmenu van de Service app.
  • Sluit af door op de O in het navigatiescherm te klikken.

Neem contact op met de klantenservice door te mailen naar support@pinbuddy.nl of te bellen naar +31 (0)85 822 6563.

Het manager wachtwoord geeft u toegang tot bepaalde functionaliteiten van de betaalterminal het standaard wachtwoord van Verifone terminal is 99999.
Als dit niet werkt neem dan contact op met onze klantenservice.

Als uw betaalterminal de melding Tamper aangeeft kunt de de terminal niet meer gebruiken het kan zijn dat deze is gevallen mee geknoeit is of simpelweg overleden is. als dit het geval is kunt u contact opnemen met onze medewerker en deze zullen de mogelijke stappen met u bespreken om de terminal te vervangen en weer gebruik te kunnen maken van de pinoplossing.

De betaalautomaat communiceert via een Wifi-verbinding. Je dient ervoor te zorgen dat de benodigde voorzieningen beschikbaar zijn op de locatie:

  • De router of het accesspoint is ingesteld op de gemengde modus of de vaste modus (Wifi B/G)
  • De router of het accesspoint staat binnen 30 meter van het gebied waar de betaalautomaat wordt gebruikt
  • Het Wifi-netwerk is beveiligd. Kies WPA2-beveiliging voor de beste beveiliging van de betaalautomaat.
  • Wij raden aan om een dynamisch IP-adres (DHCP) te gebruiken wanneer de pinautomaat standalone gebruikt wordt.


STAP 1:

Je hebt twee opties om in het hoofdmenu te komen:

Optie 1: Als de pinautomaat is opgestart dan heb je in het scherm de optie voor het kiezen van de paarse menuknop (touchscreen). Dan kan je direct door naar stap 2.
Optie 2: Zie je in het display staan: WELKOM UW PAS AUB, volg dan onderstaande stappen:

  • Om in het hoofdmenu te komen dient de terminal opnieuw opgestart te worden. De terminal kun je uitzetten door de STOP-knop lang ingedrukt te houden (de oplaadkabel dient hiervoor losgekoppeld te zijn). Door het lang indrukken van de OK-knop start de terminal weer op.
    Nadat de pinautomaat is opgestart geef je onderstaande toetscombinatie in:

    STOP > OK > 3x COR COR COR

    Vraagt de pin na STOP > OK > COR COR COR om het servicewachtwoord? Neem dan contact op met de klantenservice voor dit wachtwoord.
    Ga vervolgens verder naar stap 3.

STAP 2:
Instellen Wifi (oude software):
 
  1. Druk op de paarse menuknop om het menu te openen.
  2. Kies MANAGER MENU.
  3. Voer het manager wachtwoord in (standaard ingesteld op 99999) en bevestig met <OK>.
  4. Kies CONFIGUREREN > TERMINAL > COMMUNICATIE > WIFI > ZOEK NETWERKEN.
  5. Selecteer het gewenste netwerk.
  6. Druk op <OK> om verbinding te maken met het geselecteerde netwerk.
  7. Voor het wachtwoord voor het netwerk in en bevestig met <OK>. Dit scherm verschijnt alleen als u een wachtwoord dient in te voeren.
  8. De automaat is verbonden met het Wifi-netwerk.

Atos Veelgestelde Vragen

Controleer of uw netwerkbereik voldoende is.

Aan de linker bovenkant van uw scherm ziet u het symbool van een antenne , met daarnaast een aantal horizontale strepen die de kwaliteit van uw verbinding aangeven.
Als u 3-5 streepjes telt, heeft uw terminal voldoende bereik. Bij 2 of minder streepjes is het bereik zwak en is de kans groot dat u telecom error op uw scherm krijgt.

Bij een zwak bereik kan u proberen uw terminal te verplaatsen.

Voer een reset van uw terminal uit

  • Koppel de stroom van uw terminal los.
  • Druk gedurende 6 seconden op de rode STOP -toets (tot er niets meer op uw scherm verschijnt).
  • Wacht 30 seconden.
  • Druk gedurende 2 seconden op de gele CORR -toets.
  • Wacht tot uw terminal opnieuw 'Kaart Lezen' geeft.

Wanneer u na deze controles, bij een betaling, nog steeds de melding GPRS-Connecting ziet verschijnen op het scherm van uw terminal, kunt u contact opnemen met de klantenservice.

Onder het totalenmenu [MENU] > [1. TRANSACTIES] kunt u verschillende soorten (totaal- en transactie-) overzichten uitdraaien.
Welke uitdraai voor u het beste van toepassing is, is mede afhankelijk van de openingstijden van uw bedrijf en uw eigen wensen.

Opladen tijdelijk niet mogelijk. Ter bescherming van de batterij en voor de algemene veiligheid wordt bij een te hoge temperatuur het oplaadproces automatisch stopgezet. Verwijder de adapter en leg de betaalautomaat op een koele plek (boven 10 ˚C, niet in een koel- of vrieskast) om geruime tijd af te koelen.
Na afkoeling kunt u de batterij weer opladen. Indien de batterij nog enige spanning heeft, kunt u de betaalautomaat gebruiken voor het doen van transacties.
Zorg wel dat de adapter losgekoppeld is.

Als uw betaalterminal de melding Tamper aangeeft kunt de de terminal niet meer gebruiken het kan zijn dat deze is gevallen mee geknoeit is of simpelweg overleden is. als dit het geval is kunt u contact opnemen met onze medewerker en deze zullen de mogelijke stappen met u bespreken om de terminal te vervangen en weer gebrui te kunnen maken van de pinoplossing.

De betaalautomaat communiceert via een Wifi-verbinding. Je dient ervoor te zorgen dat de benodigde voorzieningen beschikbaar zijn op de locatie:

  • De router of het accesspoint is ingesteld op de gemengde modus of de vaste modus (Wifi B/G).
  • De router of het accesspoint staat binnen 30 meter van het gebied waar de betaalautomaat wordt gebruikt.
  • Het Wifi-netwerk is beveiligd. Kies WPA2-beveiliging voor de beste beveiliging van de betaalautomaat.
  • Wij raden aan om een dynamisch IP-adres (DHCP) te gebruiken wanneer de pinautomaat standalone gebruikt wordt.


STAP 1:

Je hebt twee opties om in het hoofdmenu te komen:

Optie 1: Als de pinautomaat is opgestart dan heb je in het scherm de optie voor het kiezen van de paarse menuknop (touchscreen). Dan kan je direct door naar stap 2.
Optie 2: Zie je in het display staan: WELKOM UW PAS AUB, volg dan onderstaande stappen:

  • Om in het hoofdmenu te komen dient de terminal opnieuw opgestart te worden. De terminal kun je uitzetten door de STOP-knop lang ingedrukt te houden (de oplaadkabel dient hiervoor losgekoppeld te zijn). Door het lang indrukken van de OK-knop start de terminal weer op.
    Nadat de pinautomaat is opgestart geef je onderstaande toetscombinatie in:

    STOP > OK > 3x COR COR COR

    Vraagt de pin na STOP > OK > COR COR COR om het servicewachtwoord? Neem dan contact op met de klantenservice voor dit wachtwoord.
    Ga vervolgens verder naar stap 3.

     

STAP 2:
Instellen Wifi (oude software):
 
  1. Druk op de paarse menuknop om het menu te openen.
  2. Kies MANAGER MENU.
  3. Voer het manager wachtwoord in (standaard ingesteld op 99999) en bevestig met <OK>.
  4. Kies CONFIGUREREN > TERMINAL > COMMUNICATIE > WIFI > ZOEK NETWERKEN.
  5. Selecteer het gewenste netwerk.
  6. Druk op <OK> om verbinding te maken met het geselecteerde netwerk.
  7. Voor het wachtwoord voor het netwerk in en bevestig met <OK>. Dit scherm verschijnt alleen als u een wachtwoord dient in te voeren.
  8. De automaat is verbonden met het Wifi-netwerk.

Het is verstandig om eerst bij Pinbuddy navraag te doen of deze betaalautomaat verkocht mag worden.
Als alles in orde is, ontvangt u de nodige overnameformulieren.

PAX Veelgestelde Vragen

  • Probeer de machine opnieuw op te starten met de aan/uit-knop of druk op de pijl-terug-toets onderaan het scherm.
  • Verwijder en vervang de batterij.
  • Reset de machine naar de fabrieksgegevens en installeer de POSitieve software opnieuw.

Test de machine na elke poging tot oplossing door een transactie uit te voeren van 1 cent.

Dit kan gebeuren als een firmware-download werd onderbroken, bijvoorbeeld als de batterij bijna leeg was of halverwege het downloaden was uitgeschakeld.
Het kan worden opgelost door tegelijkertijd op de aan / uit-knop en de volume-omlaagknop te drukken en ze enkele seconden ingedrukt te houden. U ziet het startscherm weergeven wanneer het probleem is opgelost.

  • Controleer of het verbindingstype werkt. Wissel indien mogelijk van verbindingstype (dus van WiFi naar bijvoorbeeld 4G).
    Test de Acquiring Connection (moet heel snel zijn). Als dit het probleem is, gaat u verder met het oplossen van problemen met de verbinding, zoals hieronder beschreven.

    U kunt de optie Acquiring Connection testen in het menu Sales gebruiken om de verbinding met de wervende banken te testen.
  • Zorg ervoor dat alles correct is aangesloten en geen schade aan draden enz...
  • Reinig de gouden verbindingsplaten op basis + terminal.
  • Sluit de oplader aan op de zijpoort.
  • Verander de stekker die de oplader gebruikt en probeer de bovenstaande stappen.
  • Probeer een andere micro-usb-kabel als die beschikbaar is.

Als uw terminal(s) gedurende een aanzienlijke periode - langer dan een week inactief zijn,
moet u de stroombron verwijderen om ze te beschermen. Als u dit niet doet, krijgt u mogelijk een blauw scherm of een storing in de voeding, en moet de batterij of zelfs de terminal worden vervangen.

Voer de volgende stappen uit:

  1. Schakel de terminal uit door de aan / uit-knop aan de zijkant ingedrukt te houden en 'Uitschakelen' op het scherm te kiezen.
  2. Verwijder de achterklep door het slot te verschuiven en de klep op te tillen.
  3. Schuif de batterij uit het compartiment. Zorg ervoor dat de batterij op een veilige plaats wordt bewaard,
    waar deze niet oververhit kan raken.
  4. Verwijder alle kabels die op een basisstation zijn aangesloten (als u die heeft). Als uw PAX-terminal geen batterij heeft, verwijdert u gewoon de stroomkabel uit het apparaat.

Om de batterij te vervangen bij uw terugkeer:

  1. Verwijder de achterkant van de terminal.
  2. Vervang de batterij.
  3. Sluit het deksel.
  4. Laad de batterij op voor gebruik.

U moet de terminal van de marktplaats verwijderen, voeg het opnieuw toe en installeer de POSitive-app opnieuw.

Payter Veelgestelde Vragen

Controleer of de LAN-kabel goed is aangesloten,
op de terminalconnector moeten de oranje en de groene LED's verbinding en activiteit aangeven.
Als dit niet het geval is, controleer dan nogmaals of de kabel goed is aangesloten op de terminal en de patchuitgang.

‘….’ Pictogram Knippert
(Geen GSM-signaal)

  1. Controleer of de data-simkaart is geplaatst.
  2. Als de data-simkaart een pincode heeft, stelt u deze in in de terminal of verwijdert u de PIN.
  3. Controleer of de data-simkaart is geactiveerd bij de provider.
  4. Controleer of de externe antenne correct is aangesloten op de terminal.
  5. Controleer de plaatsing van de antenne. Verplaats de antenne bij voorkeur buiten de hostmachine, sluit de antenne niet in metaal in.

De terminal zal automatisch terugvallen op de GPRS(2G)-service als de 3G/HSPA-service niet beschikbaar is,
waardoor een mogelijke vertraging in transactie snelheden.
Neem contact op met uw mobiele internetprovider als dit regelmatig gebeurt.

Zorg voor de juiste instellingen voor mobiel internet:

  1. APN
  2. Gebruikersnaam
  3. Wachtwoord
    En stel de terminal dienovereenkomstig in.

AC ADAPTERS:

  • Gebruik alleen stroomadapters die bij de terminal zijn geleverd.
  • Gebruik de adapter niet als het snoer beschadigd raakt.
  • Haal de AC-adapter niet uit elkaar. Alleen gekwalificeerde technici mogen de adapter onderhouden.
  • De AC-adapter is alleen bedoeld voor gebruik binnenshuis; niet blootstellen aan regen of sneeuw.
  • Gebruik de adapter niet in een vochtige omgeving. Raak de adapter nooit aan als uw handen of voeten nat zijn.
  • Dompel de AC-adapter of de terminal niet onder in vloeistof; deze apparaten zijn niet waterdicht.

TERMINAL:

  • Niet reinigen met onverdunde ammoniak of schurende reinigingsmiddelen.

  • Plaats de terminal niet in de buurt van elektrische apparaten of andere apparaten die overmatige spanningsschommelingen veroorzaken of elektrische ruis veroorzaken.

  • Gebruik het niet op plaatsen met hoge temperaturen, direct zonlicht, vocht of bijtende chemicaliën of oliën.

Opmerking: het is de verantwoordelijkheid van de gebruiker om dit apparaat op de bedoelde manier en het aangegeven doel te bedienen.

Nayax Veelgestelde Vragen

Met de Management Suite van Nayax kunnen operators hun verrichtingen in real time volgen. Houd toezicht op transacties, monitor het keepalivesignaal, cashniveaus, laatste verkoop, temperatuur en voorraadniveaus. U kunt zelfs alarmen instellen om u te informeren over problemen met machines terwijl u niet voor de computer zit. U kunt bovendien het systeem gebruiken voor het beheer van voorafbetaalde oplossingen, pre-kitting en de ontvangst van verkooprapporten op maat. Wij ondersteunen ook diverse programma’s voor klantentrouw en campagnes voor klantenbinding, die u via onze Management Suite kunt beheren.

Het Nayax telemetriesysteem communiceert via GSM, GPRS, CDMA, Ethernet en/of Wi-Fi.

Ja, productprijsupdates, productnaamwijzingen, nieuwe apparaatversies en andere updates kunnen op afstand worden uitgevoerd.

Ja, naast de Nayax Management Suite kan onze telemetrie-oplossing gegevens verzenden en ontvangen van een systeem van derden.

Wanneer het kleurenscherm van de VPOS Touch in de niet-actieve modus is, kan het worden gebruikt om promotie te maken voor speciale aanbiedingen of reclame voor specifieke producten.

Als de aanrekening die u ziet hoger is dan de op de machine vermelde prijs van het product, is het mogelijk dat de operator een extra servicetoeslag voor aankopen met kredietkaarten heeft toegevoegd. Elke extra servicetoeslag moet op de machine vermeld staan, meestal met een sticker op de machine.

Ja, Nayax verzorgt terugbetalingen, die met onze Management Suite kunnen worden gefaciliteerd. Met Nayax kunt u automatisch en op afstand terugbetalingen naar consumenten sturen, via Monyx Wallet, de mobiele app van Nayax.

Zettle Veelgestelde Vragen

Je kunt je Zettle Reader in een paar minuten instellen. Open simpelweg de Zettle-app en volg een paar eenvoudige stappen om hem via Bluetooth te koppelen met je smartphone of tablet. Je hoeft geen training te volgen of je bank te bellen. Ons mobiele pinapparaat maakt het makkelijk om snel betalingen te accepteren en te verwerken.

Je moet verbonden moet zijn met een 3G-, 4G- of wifi-netwerk om je pinapparaat te kunnen gebruiken.

  • Om met de wifi op je Terminal te verbinden of deze te wijzigen, ga je naar Instellingen en tik je op Netwerk
  • Selecteer je wifinetwerk, voer indien nodig het wachtwoord in en tik op
  • Om de wifiverbinding uit te schakelen, zet je de schakelaar op Uit.
  • Je kunt je wifi-instellingen ook in- en uitschakelen door vanaf de bovenkant van het scherm naar beneden te trekken om toegang te krijgen tot je systeempaneel.

Je kunt je wifinetwerk later nog altijd wijzigen in Instellingen.

Je apparaat wordt met een vooraf geplaatste simkaart geleverd.

Om je mobiele netwerk in of uit te schakelen ga je naar:
Instellingen -> Netwerk -> Mobiele netwerk.
Je kunt je netwerkinstellingen ook in-/uitschakelen via het paneel door vanaf de bovenkant van je scherm naar beneden te trekken.

Let op: de simkaart werkt alleen in combinatie met de Zettle Terminal en kan niet in andere apparaten worden gebruikt.

  • Controleer of je Printer & Dock correct is aangesloten op de kabel en adapter die zijn meegeleverd in je startpakket en of het lichtje bij de laadpoort rood oplicht.

  • Controleer of de Terminal is aangesloten op de Printer & Dock.
    Je moet voelen dat ze magnetisch zijn bevestigd. Een printerpictogram in de Terminal-statusbalk zal ook aangeven dat hij goed aangesloten is.

  • Er kan zich na verloop van tijd vuil ophopen, wat het opladen kan verhinderen. Maak de 6 kleine gouden cirkels/pinnen op de achterkant van de Terminal of de Printer & Dock zorgvuldig schoon met een zachte borstel of een doekje met alcohol. Gebruik geen metaalachtige voorwerpen om schade aan de cirkels/pinnen te voorkomen.

Als het probleem nog niet is opgelost, staat ons Support Team: +31 (0)85 822 6563 / support@pinbuddy.nl klaar om je te helpen.

  • Controleer of je Terminal is opgeladen. Sluit de meegeleverde laadkabel en stroomadapter aan.
    Als de Terminal correct aangesloten is, hoor je een geluid.

  • Probeer de aan-/uitknop lang ingedrukt te houden.

Neem als je Terminal nog steeds niet opstart contact op met ons Support Team: +31 (0)85 822 6563 / support@pinbuddy.nl voor verdere hulp.

  • Controleer of de barcodescanner aanstaat door de paarse knop aan de rechterkant van de Terminal in te drukken. Normaal gezien gaat er dan een lichtje branden boven op de Terminal.

Als je geen lichtje ziet, neem dan contact op met ons Support Team: +31 (0)85 822 6563 / support@pinbuddy.nl

Nee, je kunt de Zettle Terminal niet met een externe barcodescanner verbinden.

  1. Zorg ervoor dat de Terminal en de printer met hetzelfde netwerk zijn verbonden.

    Let op: De Zettle Terminal ondersteunt alleen LAN/WLAN-printers. Hij werkt niet met Bluetooth-printers. Bekijk hieronder de lijst met ondersteunde printers.

  2. Open de Zettle-app, tik op het menu en kies vervolgens Instellingen. Ga naar Bonprinters en selecteer je printer (trek het scherm naar beneden om de pagina te vernieuwen als je je printer niet ziet staan). Je kunt nu een testbon afdrukken om controleren of alles goed werkt.

Voor vragen over de Zettle Printer & Dock lees je het hoofdstuk over de Zettle Terminal Printer & Dock.

Nee, de Zettle Terminal ondersteunt geen Bluetooth-verbinding.

  1. Ga naar startscherm en tik op Instellingen.
  2. Tik in Instellingen op Beveiliging.
  3. Tik om de paarse schakelaar op aan te zetten.
  4. Voer een 4-cijferige toegangscode in en tik op OK.
  5. Voer dezelfde toegangscode opnieuw in en tik op OK.

Je wordt gevraagd om je toegangscode in te voeren om de Terminal te ontgrendelen.

  1. Ga naar startscherm en tik op Instellingen.
  2. Tik in Instellingen op Beveiliging.
  3. Tik vervolgens op Toegangscode.

Je wordt gevraagd om je huidige toegangscode in te voeren en vervolgens een nieuwe te kiezen.

Je kunt zelf kiezen na hoeveel tijd het scherm wordt uitgeschakeld. Wanneer het scherm is uitgeschakeld moet de toegangscode worden ingevoerd om weer in te schakelen. 

  1. Ga naar je startscherm door omhoog te vegen en selecteer Instellingen. Kies Display en vervolgens op Display Uitschakelen. 
  2. Stel je tijdslimiet in.

Neem contact op met de klantenservice/support zodat zij je verder kunnen helpen.

+31 (0)85 822 6563 / support@pinbuddy.nl

SumUp Veelgestelde Vragen

Er zijn geen maandelijkse kosten. U betaalt slechts 1,9% per transactie voor alle geaccepteerde betaalpassen. Voor betalingen op afstand bedragen de transactiekosten 2,5%.

U betaalt alleen voor geslaagde transacties;

  • Geweigerde betalingen worden niet in rekening gebracht.
  • We brengen ook geen kosten in rekening voor contante betalingen die via onze app of ons pinapparaat worden geregistreerd.

SumUp ondersteunt momenteel 28 landen in Europa.

  • Oostenrijk

  • Bulgarije

  • België

  • Cyprus

  • Tsjechië

  • Denemarken

  • Estland

  • Frankrijk

  • Finland

  • Duitsland

  • Griekenland

  • Hongarije

  • Ierland

  • Italië

  • Letland

  • Litouwen

  • Luxemburg

  • Malta

  • Nederland

  • Noorwegen

  • Polen

  • Portugal

  • Roemenië

  • Slowakije

  • Slovenië

  • Spanje

  • Zweden

  • Zwitserland

  • Verenigd Koningkrijk

3G-pinapparaat: Een zelfstandig apparaat dat geen tweede apparaat zoals een smartphone of tablet nodig heeft om te werken.

Air-pinapparaat: U hebt een smartphone of tablet met data-abonnement of wifi nodig om betalingen te kunnen verwerken. 

Om verbinding met de SumUp Air te maken, moet uw mobiele apparaat over Bluetooth 4.0 beschikken en minimaal besturingssysteemversie iOS 12 / Android 6.x hebben.

 Nee, er zit geen BTW op onze transactietarieven.

Het duurt na de transactiedatum meestal 2-3 werkdagen voordat het bedrag zichtbaar is op uw bankrekening.

  • Meld u aan bij uw SumUp-profiel en selecteer 'Betaling op afstand' in het menu aan de linkerkant.
    (U kunt ook uw SumUp-app openen, naar 'Instellingen' gaan en 'Betaling op afstand' selecteren in het menu.)

  • Voer het te betalen bedrag in, inclusief een beschrijving van het artikel of de dienst. Let op: het invoeren van een beschrijving is verplicht om een transactie uit te voeren. Zorg dat de beschrijving zo nauwkeurig mogelijk is om terugvorderingen te voorkomen.
    Uw klant kan het bedrag daardoor gemakkelijk herkennen.

  • Voer de pasgegevens van de klant in en klik op 'Betaling verwerken'.

  • Zodra de betaling succesvol is verwerkt, kunt u uw klant per mail of sms een betalingsbewijs sturen. Als alternatief kunt u ook verbinding maken met een printer om een fysiek betalingsbewijs af te drukken.

We adviseren u om uw klanten altijd een betalingsbewijs te geven. Dit helpt ze om de transactie te herinneren en verkleint de kans op een terugvordering.

Open uw SumUp-profiel en selecteer in het menu aan de linkerkant "Facturen".

  1. Open de factuur die u wilt controleren.

  2. Scroll naar beneden en klik op "Geschiedenis".

Vanuit de geschiedenis van uw factuur kunt u alle wijzigingen in de factuurstatus bekijken. U ziet wanneer de factuur is gemaakt, verzonden en betaald en u kunt alle betalingen voor de factuur bekijken. Natuurlijk ziet u het ook als de betaling laat was.

Main Menu